6 praktiske tips for å lindre kroniske ryggsmerter.

Fysioterapeut og Spesialist i Bioelektronisk Terapi
Norkor Norway

I denne artikkelen deler Hilde Hjertholm, fysioterapeut og spesialist i bio-elektronisk terapi, sine beste råd for å bli kvitt kroniske ryggsmerter.

Alle som har hatt ryggplager, vet hvordan det kan redusere livskvaliteten. Ifølge NHI opplever omtrent 8 av 10 personer ryggsmerter på et tidspunkt i løpet av livet.

Heldigvis kan i de fleste tilfeller kan fysisk aktivitet, livsstilsendringer og en enkel behandling du selv kan gjøre hjemme, bidra til at man kan bli kvitt plagene for godt.

Opplev rask smertelindring uten medisiner – få en helt ny hverdag med NuroKor. Bestill her!

FEM PRAKTISKE TIPS FOR Å LINDRE RYGGSMERTER NATURLIG:

1) BRUK ET BIOELEKTRISK TERAPI APPARAT 

Fysioterapeut Hilde Hjertholm sverger til bio-elektrisk terapi for å behandle både isjias smerter og generelle ryggsmerter. Bioelektronisk terapi fungerer svært godt som naturlig smertestillende for ryggsmerter, og kan gi omtrent umiddelbar smertelindring, og hjelpe med varig lindring med regelmessig bruk, uten alle de stygge bivirkningene som medikamenter kan gi.

NuroKor`s MiTouch er lett å bære med seg i lommen, og du kan ta det med hvor som helst. Et veldig praktisk apparat som er enkelt å bruke, og som tilbyr en kombinasjon av behandling som kan gi varige resultater med regelmessig bruk. "

Hilde uttaler “Bio-elektronisk terapi gir deg et verktøy de kan bruke i eget hjem ved behov, som gir deg kontroll over smertene mens du er aktivt involvert i egen behandling. Dette er en naturlig behandling, ryggsmerter smertestillende som er meget effektiv, enkel å bruke, og som reduserer behovet for smertestillende medikamenter, betennelsesdempende og muskelavslappende medisin rygg og nakke.

 NuroKors MiTouch kombinerer tre klinisk beviste bio-elektriske teknologier som er en dokumentert effektiv ryggsmerter behandling, som lindrer smerter i løpet av få minutter ved å blokkere smertesignalene som går fra smertestedet til hjernen, i tillegg til å dempe betennelse i vevet og fremme raskere tilheling av skadet vev ved hjelp av en avansert mikrostrøm formulering. Ved smertetilstander i muskler og ledd er det nemlig svært ofte betennelse involvert, sier Hjertholm.

NuroKor apparatene er enkel å bruke, og du kan stille inn programmer basert på ditt behov, smertestillende for ryggsmerter, eller restitusjon av muskulaturen. Det samme apparatet kan også brukes til å styrke muskulaturen som ofte blir svekket ved skade eller operasjon.

Ved å bruke det regelmessig kan det hjelpe på kronisk smerte i ryggen og kontinuerlig restitusjon og slik unngå at smerteproblemer oppstår på nytt, og forhindre fremtidige ryggskader.

Opplev rask smertelindring uten medisiner – få en helt ny hverdag med NuroKor. Bestill her!

2) MINIMER LANGVARIGE STATISKE POSISJONER

En vond rygg  er ofte forårsaket av stramme hamstrings. Og stramme hamstrings kommer ofte fra å være i statisk posisjon for lenge.

Overdreven sitting stresser ryggplatene og korsryggen, forårsaker muskelspenninger og forverrer kronisk smerte. Ofte kan man få denne typen ryggsmerter fra mye PC og kontorjobb. Og dette skal man ikke ta lett på for det kan føre til mekanisk skade på ryggen over tid.

For å unngå dette bør du sørge for å bevege deg litt med jevne mellomrom og ikke sitte for lenge om gangen. Vurder å bruke stående skrivebord eller ta periodiske pauser for å strekke ut og frigjøre presset på korsryggen. Unngå overbelastede muskler og ledd ved å skifte stilling hvert 30. minutt til en time.

Dårlig holdning kan også føre til mange ryggproblemer. Så pass på holdningen din, rett opp nakken, skuldrene og ryggen for å redusere stress på ryggraden. Bruk ergonomiske stoler eller seter med korsryggstøtte for å begrense stress på korsryggen. Bruk riktig sitteposisjon ved å opprettholde en normal kurve i korsryggen, plasser pc skjermen i synsnivå og sørg for at hodet ikke stikker fremover.

Ikke minst, vær oppmerksom på hvor mye tid du bruker på å se ned på telefonen din, da dette kan føre til at man får stiv nakke og blir stiv i ryggen.

 

 3) JOBB MED MOBILITET OG TØY DAGLIG

Om du lider av muskelsmerter i ryggen, vil jeg foreslå at du  regelmessig tøyer, og bygger opp muskulaturen i og rundt ryggen for å styrke den.

Mangel på mobilitet spiller en stor rolle i å forårsake ryggsmerter, og akutte ryggsmerter i både øvre rygg og nakke. Fordi ryggen din er den som forbinder alt, kan stram muskulatur et annet sted føre til kroniske smerter i ryggen.

Mobilitet blir enda viktigere hvis du sitter mye, og da er mobilitetsøvelser viktig.

Mobilitet ser annerledes ut for alle. Du kan vurdere å starte dagen med 15 minutter med tøyningsøvelser for å vekke muskler og ledd. Det er også lurt å ta seg en strekk og tenke på  mobilitet gjennom hele dagen. Ta deg tid med jevne mellomrom fra datamaskinen for å åpne opp bryst, skuldre og hofter.

Ved å tøye litt og utføre disse bevegelsene regelmessig kan det bidra til å lindre ryggsmerter. Noen mennesker er strammere i muskulaturen i skuldrene og brystmusklene, mens andre kan få det i hoftene. 

 

4) BRUK VARME- ELLER IS

Selv om effekten av denne metoden kan variere avhengig med årsaken til ryggsmerter, er det absolutt verdt å vite om.

Fordi varmeterapi utvider blodkar i musklene, øker det tilførselen av oksygen og næringsstoffer, og hjelper med helbredelse. Det kan lindre ryggsmerter og er supert for en stiv korsrygg.

Isterapi er oftere brukt etter å en akutt skade. Det hjelper til med å redusere faren for  betennelse, og demper hevelse.

5) HOLD DEG AKTIV

Selv om ryggsmerter er forskjellige for alle, er det en ting som Hjertholm anbefaler for de fleste og det er å fortsette å bevege seg: "Når ryggsmerter rammer, er ditt første instinkt å trekke seg tilbake til sofaen, legge seg ned og minimere all bevegelse," sier Hjertholm. "Men nyere forskning  tyder på at dette kanskje ikke er den beste metoden. Bevegelse er en god strategi for å bekjempe og forebygge milde til moderate smerter i korsryggen. På toppen av dette øker grunnleggende aerob trening som å gå og sykle blodsirkulasjon og næringsstoffene til bløtvevet i ryggen. Dette kan forbedre helingsprosessen og redusere stivheten som ofte resulterer i ryggsmerter. ”

5) GJØR YOGA OG MEDITASJON

Noen av oss er raske til å ikke ha tro på kraften av yoga og meditasjon, men det er en grunn til at folk har praktisert dette i århundrer.

Kroniske ryggsmerter tømmer deg følelsesmessig og mentalt. Dette er grunnen til at disse aktivitetene vil hjelpe deg med å håndtere de psykologiske aspektene også som er viktige.

Ofte anbefaler spesialister yoga, meditasjon eller andre typer avspenning for å hjelpe hjernen med å redusere eller ignorere noen smertesignaler.

Yoga forbedrer helsen til ledd og muskler da gjennom tøyning distribueres næringsstoffer gjennom blodsirkulasjonen, og øker fleksibiliteten i ryggraden. Start med forsiktige tøyninger og gå sakte over til mer avanserte bevegelser når du føler deg komfortabel.

Meditasjon hjelper med å frigjøre endorfiner, forbedre konsentrasjonen og redusere stress. Den kontrollerer også måten kroppen din opplever ubehag og reduserer smertefulle opplevelser. Meditasjon gjøres best i et stille og fredelig rom hvor du kan fokusere og være i harmoni med deg selv. Begynn med langsom, kontrollert pust og fortsett gradvis i ditt normale tempo. Du kan meditere rett når du våkner, når du har lunsjpause på jobben eller før leggetid.

Selv fem minutter daglig kan utgjøre en forskjell. Prøv en app som Headspace.

AVSLUTNINGSKOMMENTAR

En sterk, sunn og smertefri rygg betyr bedre livskvalitet.

Unngå kroniske smerter ved å sitte mindre og bevege deg mer og passe på riktig holdning. Bruk medisinsk teknologi som du kan bruke hjemme eller der du er, for å lindre smerter helt naturlig uten smertestillende for ryggsmerter, og unngå bieffekter ved kjemisk muskelavslappende medisin rygg og nakke.

Slike apparater er fremtidens smertebehandling, og et foretrukket alternativ av smerte spesialister. Bli kvitt betennelser i vevet, øk restitusjon og avspenning i muskulaturen, og ikke minst kan du med fordel bruke apparatet regelmessig for å forebygge fremtidige ryggproblemer. 

Konsekvent fysisk aktivitet, varme- / isterapi og å øve på yoga og meditasjon kan også bidra til å lette ubehagene dine.


Hvis du sliter med kroniske smerter i ryggen eller nakken og er klar for å starte reisen med å bli smertefri, tilbyr NuroKor 30 dagers risikofri test av apparatene.

Spørsmål om NuroKor? Ring 92062353.

Opplev rask smertelindring uten medisiner – få en helt ny hverdag med NuroKor. Bestill her!

 

 

KLIKK FOR Å DELE ARTIKKELEN MED EN VENN

Bioelektronisk medisin

  • Effektiv smertelindring uten medisiner – men i form av elektrisitet
  • Anbefalt av smertespesialister
  • Fagfelt innen medisin som kombinerer biologi, nevrovitenskap og teknologi for å behandle et bredt spekter av smerte- og helseproblemer
  • Enorm utvikling på forskningsfronten gjør det mulig for mange å bytte ut enkelte medisiner med bio-elektriske apparater
  • I tillegg til å lindre smerte, kan bio-elektrisk medisin også brukes til å øke styrke, gi raskere rehabilitering og forbedre prestasjon

Legg igjen en kommentar

Navn .
.
Beskjed .

Vær oppmerksom på at kommentarer må godkjennes før de publiseres